O značce Filofax

Stručná historie

Popularita produktů Filofax za posledních deset let přirozeně vedla mnoho lidí k přesvědčení, že je to relativně nový koncept. Jeho původy se však vrací až do období 1. světové války.

V roce 1921 vznikla v Londýně společnost, která se zabývá prodejem osobních organizačních systémů ve Velké Británii. V roce 1930 byla zaregistrovaná ochranná známka "Filofax", přičemž název pocházel z popisu "file of facts".

Obchod pokračoval v růstu a v roce 1987 čítala maloobchodní síť pouze ve Velké Británii 1250 prodejen. Prestižní obchody po celém světě nabízely Filofax - mimo jiné Harrods a Harvey Nichols v Londýně, Neiman Marcus a Bloomingdales v USA, Bon Genie ve Švýcarsku, Galleries Lafayette v Paříži a Seibu v Japonsku.

Osobní diář Filofax se proměnil z jednoduchého deníku a zápisníku s volnými listy na nepostradatelný diář a symbol 80. let.

V roce 2001 vznikla společnost Letts Filofax Group poté, co Charles Letts and Company Limited získali skupinu Filofax Group.

V roce 2012 byla společnost koupena společností HSGP Investments.

V roce 2014 se Filofax Ltd a Charles Letts & Co Ltd do jedné společnosti pod názvem FLB Group Ltd.